Благодійний Фонд «Галицька Фундація» за рік роботи під час пандемії Ковід-19 змінив характер своєї діяльності та почав працювати у відповідь на сучасні виклики. Так, з початком карантину у Львівській області 4000 дітей, які жили та навчалися в інтернатах через карантин були без підготовки повернуті у свої сім’ї. Не забуваємо, що в Україні 100 000 дітей живуть в інтернатах, але лише 8% з них є сиротами. Тому діти, які жили роками в інтернатах через закриття закладів повернулися в сім’ї, де батьки не готові були виховувати дітей і де з батьками за час відсутності дітей не працювали ( відсутність коштів, їжі, належних умов, залежність від алкоголю чи відсутність можливості доглядати). Тому дітям та сім’ям потрібна була підтримка. Таким чином наш фонд та ще три благодійні організації у Львівській області об’єднали зусилля та почали збір продуктів, одягу, засобів гігієни для батьків і дітей. Також ми виділили певну суму коштів на закупівлю масок та антисептиків для соціальних працівників у селах, щоб відвідувати й підтримувати сім’ї. Ми зняли кілька сюжетів на телебаченні та протягом місяця комунікували із фахівцями по всій області. Таким чином, після завершення карантину з 1 вересня 20% дітей залишилися в сім’ях і вже не повернулися в інтернати.

Наступним кроком була організація онлайн навчань для громадських активістів та фахівців соціальної сфери, щоб працювати із дітьми, які опинилися в складних обставинах і без доступу до освіти.

Також ми почали розширювати проект «Корпоративне Наставництво», щоб підтримувати сімї та дітей. Зараз ми працюємо над тим, щоб діти отримали підтримку для вибору навчального закладу, отримали можливість наймати репетиторів, соціалізовувалися та почали практикуватися чи стажуватися. Таким чином 20 дітей із Бродівської групи отримають можливість пройти стажування і навчання з оплатою на приватному підприємстві з виготовлення меблів. Також діти вирощують мікро-зелень, виготовляють мило для того, щоб оплачувати собі репетиторів та успішно здати іспити для вступу в університет.

Ми запустили радіо подкаст «Батьки в темі», щоб чесно та відкрито відповідати на питання молодих батьків, розвіювати стереотипи та підтримувати концепцію відповідального батьківства. А також хочемо створити можливість безкоштовної психологічної підтримки для батьків дітей з інвалідністю. Адже саме ці люди не віддали дітей в інтернати, а виховують та щодня працюють з ними.

 

Окрім того, в травні цього року ми разом із Львівським національним університетом «Львівська політехніка» запускаємо «Літню школу соціального лідера» для абітурієнтів, щоб змотивувати їх вступати на соціальні спеціальності. Зараз разом із партнерами готуємо виступи цікавих успішних випускників та роботодавців, аби наша система соціального захисту почала працювати по-новому.

Для нас важливо розвивати соціальну політику та створювати умови для того, щоб діти жили й розвивалися у рівних умовах.

 

 

Проєкт: Тренінго-ресурсний відділ

 

Чому проект існує?

Робота відділу покликана задовільнити потребу суспільства у якісно фахових спеціалістах соціальної роботи, пристосованих до сучасної реальності реформи деінституціалізації та ринку соціальних послуг. Ми усвідомлюємо необхідність роботи не лише із самими дітьми з інвалідністю чи в складних життєвих обставинах, але й з їхнім оточенням та якісним наданням підтримки цим дітям та їхнім сім’ям. Зокрема, всі наші навчальні курси, які були реалізовані відділом протягом попереднього року намагались допомогти іншим громадським організаціям, соціальним працівникам, педагогам та іншим зацікавленим особам із різних кутків України максимально якісно організовувати дітей, реалізовувати проєкти спрямовані на розвиток лідерських якостей серед дітей в їхніх громадах, а також підтримувати і розвивати потенціал дітей, які є у складних життєвих обставинах.

Також вектором нашої роботи є підвищення кваліфікації соціальних працівників та розвиток нової генерації соціальних працівників, адже станом на сьогодні серед утворених 73х громад Львівської області лише у 50 із них створені служби у справах дітей. Більше того, не всі ці служби забезпечені достатньою кількістю фахівців соціальної роботи, які могли б супроводжувати сімї та надавати необхідні соціальні послуги у громаді.

З новим проєктом “Батьки в темі” ми намагаємось поширити концепцію “відповідального батьківства”, розвивати, підвищувати рівень батьківських компетенцій. Як показує статистика серед усіх вихованців інтернатних закладів України 92% дітей мають батьків.

 

Обов`язки: підготовка, організація та проведення тренінгів та навчальних курсів Галицької Фундації

За звітній період ми переформатували діяльність тренінгово-ресурсного відділу із офлайну в онлайн.

 

  1. Ми підготували та організували 2 навчальних онлайн-курси «​Що робити з дітьми і молоддю в громадах під час та після карантину?» та “Корпоративне наставництво та інші варіанти підтримки дітей в СЖО”, тривалістю по 8 занять. Із залученням професійних тренерів у відповідних сферах, записи всіх занять зберегли на платформі Youtube, у профілі «Галицької Фундації». Сформували підсумкові опитування для учасників першого курсу, перевірили результати та видали сертифікати учасникам, які успішно склали тестування (більш ніж 65% правильних відповідей). Відтак сертифікати отримали  57 учасників першого онлайн-курсу «​Що робити з дітьми і молоддю в громадах під час та після карантину?» згідно вищезазначених умов, із можливістю повторного тестування, яким скористались 22 особи.  Щодо курсу курсу “Корпоративне наставництво та інші варіанти підтримки дітей в СЖО”, то його успішно пройшли та отримали сертифікати 46 учасників.  Курси прослухали учасники із всіх регіонів України. Курси від ідеї, планування та розробки курсів і до видачі сертифікатів  реалізовувались протягом квітня-вересня 2020 року.
  2. За звітній період  також була розроблена структура та наповнення мого нового авторського курсу “Ораторське мистецтво онлайн”, який складається із 8-ми лекційно-практичних занять.  Курс був проведений на базі Львівського державного університету безпеки життєдіяльності для студентів першого курсу спеціальності “соціальна робота”. Залучено було 17 студентів, з яких 9 отримало сертифікати про успішне проходження курсу.  Реалізація курсу від ідеї, планування, розробки, проведення та видачі сертифікатів тривала протягом жовтня- грудня 2020.
  3. Тренінгово-ресурсний відділ організував у листопаді он-лайн курс “Корпоративне Наставництво: люди можливостей”, який складався із 6-ти занять, та був спрямований на навчання молодих команд, які брали участь у відборі «Галицької Фундації» у створенні нового осередку “Корпоративного наставництва” у Львівській області.  А вже у грудні мною велось кураторство над розробкою піврічного плану роботи осередку корпоративного наставництва командою БФ ім. Святого Юра.- учасницею відбору проекту “Корпоративне Наставництво: люди можливостей”, яка стала другою, у результаті оцінювання проектів команд. Також учасникам навчального курсу було видано сертифікати про проходження такого навчання. Загалом було видано 6 сертифікатів.
  4. Також з листопада ми почали підготовку по проведенню офлайн курсу “Супровід людей з інвалідністю”, у грудні провели набір учасників, а під кінець грудня та в січні було проведено сам навчальний курс, тренером якого є Галина Галайко. Було розроблено та видано 6 сертифікатів про успішне проходження курсу.
  5. В січні ми також займались вичиткою, доповненням та коректуванням тексту заявки та концепції Мистецько-інклюзивного проєкту «Безмежні», який ми подавали  на гранд УКФ.
  6. На початку поточного року відділом було здійснене успішне планування майбутнього року та розробка  концепції нового під-проєкту “Батьки в темі”, який реалізується уже з лютого у різних напрямках, зокрема у веденні просвітницької діяльності у формі серії подкастів на базі Львівського радіо спільно із ініціативою “Ді.Я.Ти”, який покликаний розповідати людям про те, як це бути батьками, бути компетентними  батьками та поширювати концепцію відповідального батьківства. Станом на 31 березня у мережі вже є перший блок епізодів про вагітність, та записано 3 епізоди про роди та післяродовий період. Теми розкриваються зі сторін різних експертів, лікарів та безпосередньо людей, які переживають чи недавно пережили подібний досвід.

! Також одним із векторів роботи проєкту є група психологічної підтримки батьків дітей з інвалідністю, яка запустила свою діяльність у березні. Група є відкритою, і до неї з часом можуть долучатись нові учасники, максимальна кількість яких є 10 осіб. Зараз група складається із 8-ми учасників із Дрогобича, Трускавця та Львова, з доволі складними ситуаціями, які їм допомагає проживати практикуючий психолог Наталія Герцунь. Заняття відбуваються раз на два тижні у режимі он-лайн.

 

  1. Також відділом проводиться моніторинг необхідних майстер-класів та навчальних програм для розвитку кваліфікації працівників фонду.

 

Проєкт «Корпоративне наставництво. Люди можливостей»

 

Чому проект існує?

В Україні щороку випускниками понад 700 інтернатних закладів стає близько 12 000 молодих людей. Статистика показує, що 20% з них мають судимість, 14% займаються проституцією, 10% протягом двох років після випуску здійснюють самогубство, і лише 10% повністю інтегруються в суспільство. Причиною цього є їхня абсолютна ізоляція від зовнішнього світу, відсутність прикладу та наставництва, низька мотивація до навчання у ВНЗ та недостатнє ознайомлення з ринком професій.

Дослідження виявили, що інтернати спричиняють непоправну шкоду дітям, навіть найкращі з них не можуть забезпечити належної турботи та уваги дитині. Інтереси установи завжди переважають над індивідуальними потребами дитини, яку змушують бути ‘як всі’. Як наслідок, дитина втрачає індивідуальність, у неї формується споживацька позиція, єдиними цінностями для неї стають матеріальні блага. Відсутність значущої особи в житті дитини, відсутність прикладу для наслідування не дає змоги усвідомити та сформувати здорові життєві орієнтири. Зростаючи в державних інституціях, діти не набувають достатніх навичок для успішної соціальної інтеграції.

В умовах життя в інтернаті просто неможливо забезпечити дітям якісний розвиток та формування соціальних та побутових навичок. Ізоляція, колективний підхід, відсутність близьких дорослих, яким можна довіряти та брати з них приклад.

 

Саме тому метою проекту «Корпоративне наставництво. Люди можливостей» є соціалізувати дітей із закладів інституційного догляду та із сімей в складних життєвих обставинах (де батьки із залежністю, хворіють, мають інвалідність, скрутний фінансовий стан, самі випускники інтернату), дати можливість дітям професійно розвиватися, знайти свою професію, мотивувати отримувати вищу освіту, отримати перспективи для особистісного росту у майбутньому.

 

Обов’язки координатора проекту: координування існуючих груп, організація занять з психологом, вчителем англійської мови та «корисних вихідних» разом з координатором, забезпечення необхідними ресурсами, створення плану роботи для волонтерів проекту, особисті зустрічі з учасниками проекту, створення контенту для соціальних мереж, підтримування зв’язку з соціально-відповідальним бізнесом, аналіз роботи впродовж місяця, ведення картотеки учасників проекту.

 

Впродовж звітного періоду нам вдалося виконати:

 

  1. Організація мовних занять для учасників проекту.

На цей момент активно функціонує три групи корпоративного наставництва у містах Львів та Броди, а також у селі Гаї-Смоленські. Загалом проект налічує близько 45 учасників, кожен з яких вивчає англійську мову. У вивченні мови дітям допомагають наставники, які використовують інтерактивні елементи для більшого заохочення учасників проекту. Кожен з дітей має базові знання для базової комунікації англійською мовою, а також постійно вдосконалює словниковий запас та граматичні конструкції за допомогою перегляду відео та спільного читання творів англійською мовою. Викладач із англійської мови у м. Броди займається із дітьми на волонтерських умовах.

  1. Організація психологічної підтримки для учасників проекту.

Для того, аби соціалізація дітей проходила найменш травматично для них, ми організовуємо сесії з психологами у кожній з груп. Сеанси є двох типів: індивідуальні та групові. На кожному з них, діти починають розуміти себе та власні емоції, як працювати разом, як спілкуватися з людьми, а також пропрацьовують травматичний досвід, який отримали в сім’ї та інтернаті.

  1. Створення нової групи «КН. Люди можливостей» у м. Броди.

Після організованого навчання тренінго-ресурсним відділом, ми розпочали співпрацю зі ще однією групою, яка розташована у Бродах. З грудня 2020 року розпочалась робота групи, яка налічує 15 дітей. Перед початком функціонування, ми склали план роботи з координаторкою проекту, продумали теми зустрічей та можливі ризики у роботі проекту.

  1. Організація особистих зустрічей для кожного учасника проекту.

Координаторка проекту організувала особистісні зустрічі для кожного учасника проекту з метою обговорення подальших планів стосовно навчання, роботи та стажування. Учасники проекту повинні розуміти, що вони відповідальні за власний вибір навчального закладу та професії. І ми завжди готові їм допомогти у вирішенні даних питань.

  1. Комунікація з партнерами проекту, створення бази соціально-відповідального бізнесу, а також співпраця з навчальними закладами у які можуть поступати учасники нашого проекту. На цьому етапі, для організації профорієнтаційних екскурсій та стажувань, створена база партнерів для співпраці, яка налічує 15 підприємств та можливість з ознайомленням більше 20-ти професій.
  2. Створення тренінгів для особистісного розвитку учасників проекту.

Кожного тижня учасники проекту зустрічаються з координаторами для того, щоб отримати відповіді на питання, які їх цікавлять,  а також проходять ознайомчі тренінги на теми, серед яких: фінансова грамотність, командотворення, проектний менеджмент, організація влади в державі.

 

Проект «Безмежні. Інклюзія в громаді»

 Чому існує цей проект?

Основна діяльність проекту – це робота з особами з інвалідністю в інтернатних закладах, яка скерована на їх розвиток, спілкування, творення дружби і підтримки. Інший напрямок роботи проекту – це  співпраця  зі студентами та фахівцями напрямків: «Соціальна робота», «Психологія», «Спеціальна освіта» та інші, які мали б мати навички роботи з людьми з інвалідністю, щоб надавати гідні соціальні послуги для людей з інвалідністю.

Згідно статистики 2017 року з 92 % дітей, які перебувають в інтернатних закладах, 17, 3 % –  мають інвалідність. За реформою деінституціалізації заклади для осіб з інвалідністю будуть реформуватись останніми. Саме такі діти потребують великих зусиль для гідного забезпечення їхнього життя, а це: підготовка фахівців, які б могли надати необхідні послуги в територіальних громадах для сімей, де проживає дитина з інвалідністю; робота з батьками у яких народилась дитина з інвалідністю, бо саме вони потребують підтримки та допомоги та віри в себе, що вони зможуть допомогти своїй дитині; робота з оточенням у якому проживають особи з інвалідністю для прийняття їх такими, які вони є.

Цей рік був викликом для цілого світу, бо через вірус багато чого змінилось  у житті кожної людини. Проект «Безмежні» не був винятком, адже заплановано було дуже багато, але через пандемію від великої кількості ідей відмовились. Оскільки проект передбачає роботу з особами з інвалідністю в інтернатах та студентами вищих навчальних закладів, то знаходили альтернативу розвитку проекту в іншому руслі, а саме освоювали роботу з людьми через інтернет ресурси.

Але також за цей рік вдалось багато в чому розширити свої можливості та вдосконалити себе у роботі з людьми з інвалідністю. Пройша річну практичну навчальну програму «Медико-психологічний та соціальний супровід осіб з особливими потребами» обсягом у 550 годин.

Цей курс дав поштовх для  створення навчальної програми «Супровід людей з інвалідністю» для студентів та фахівців у соціальній сфері, які прагнуть гідно надавати послуги для осіб з інвалідністю. Курс складається з 8 лекцій, на яких теоретично – практично учасники можуть зануритись у життя осіб з інвалідністю.  У січні 2021 року вдалось  апробувати його в офлайн форматі з кількістю у 10 осіб з яких, 6 отримали сертифікати про завершення курсу. Зараз продовжується набір на ще один курс “Супроводу осіб з інвалідністю”, але вже у онлайн форматі.

У квітні 2020 року виграли грант від «Українського Культурного Фонду» на постановку інклюзивної вистави з особами з інвалідністю в інтернатних закладах та студентами – акторами від університету Івана Франка. Керівництво фонду попросило перенести виставу та підготовку до вистави у онлайн формат. Ми як організація, яка несе відповідальність за безпеку і здоров’я осіб з інвалідністю та студентів, відмовились у його реалізації, бо для створення вистави необхідно безпосередня присутність студентів та осіб з інвалідністю на репетиціях для створення якісного продукту.  У цьому 2021 році, ми подали ще раз заявку на його реалізацію в “Український Культурний Фонд”, де внесли певні корективи та правки, наразі чекаємо відповіді.

До пандемії щомісячно разом з студентами соціальної роботи та спеціальної освіти відвідували осіб з інвалідністю в інтернатах в с. Буково (проживають дівчата) та м. Роздолі (хлопці). З кожною поїздкою ми намагались урізноманітнити їхнє дозвілля та розвинути навики до творчості та сприяти розвитку побутових та комунікаційних навичок осіб з інвалідністю з інтернатах, а також – здобуття практичного досвіду у спілкуванні людьми з інвалідністю майбутніх фахівців соціальної сфери.

Залученість до онлайн-курсів від проекту Кооперативного наставництва «​Що робити з дітьми і молоддю в громадах під час та після карантину?» та “Корпоративне наставництво: люди можливостей”, де ділилась методами роботи з дітьми та молоддю.