Корпоративному Наставництву від Галицької Фундації скоро буде 2 роки!
А тому прийшов час розповісти про нього більше;)

 

Передісторія:

В Україні щороку випускниками понад 700 інтернатних закладів стає близько 12 000 молодих людей. Статистика показує, що 20% з них мають судимість, 14% займаються проституцією, 10% протягом двох років після випуску здійснюють самогубство, і лише 10% повністю інтегруються в суспільство. Причиною цього є їхня абсолютна ізоляція від зовнішнього світу, відсутність прикладу та наставництва, низька мотивація до навчання у ВНЗ та недостатнє ознайомлення з ринком професій.

Дослідження виявили, що інтернати спричиняють непоправну шкоду дітям, навіть найкращі з них не можуть забезпечити належної турботи та уваги дитині. Інтереси установи завжди переважають над індивідуальними потребами дитини, яку змушують бути ‘як всі’. Як наслідок, дитина втрачає індивідуальність, у неї формується споживацька позиція, єдиними цінностями для неї стають матеріальні блага. Відсутність значущої особи в житті дитини, відсутність прикладу для наслідування не дає змоги усвідомити та сформувати здорові життєві орієнтири. Зростаючи в державних інституціях, діти не набувають достатніх навичок для успішної соціальної інтеграції.

Вихованці інтернатів мають труднощі у спілкуванні, відстають у когнітивному, емоційному розвитку від своїх однолітків, які зростають в сім’ях. Враховуючи те, що середній час перебування дитини в інтернаті – 7-9 років (може бути і 17-18), варто враховувати, як впливають інтернати та дитбудинки на дітей раннього віку:

– 55% мають затримку загальних моторних навичок;

– 40% – затримку розвитку дрібної моторики;

– 32% – затримку розумового розвитку;

– 43% – затримку мовного розвитку;

– 28% – затримку емоційного розвитку;

– 44% дітей мають затримку одразу за трьома і більше показниками.

В умовах життя в інтернаті просто неможливо забезпечити дітям якісний розвиток та формування соціальних та побутових навичок. Ізоляція, колективний підхід, відсутність близьких дорослих, яким можна довіряти та брати з них приклад…

“Все це пояснює успішність нашого проекту та його користь для дітей. Реалізовані дорослі поза межами закладу, які поважають тебе, як особистість, приділяють тобі достатньо часу, формують довгі дружні стосунки та щиро хочуть допомогти стати успішним та реалізувати свій потенціал.”

Проект «Корпоративне наставництво» має на меті соціалізувати дітей із закладів альтернативного догляду. Дати можливість дітям в інтернатних закладах та з сімей у складних життєвих обставинах професійно розвиватися, отримати перспективи та мотивувати їх до навчання. «КН: люди можливостей» – це проект, спрямований на пошук професійних  наставників для групи дітей та їхнього супроводу у професійному зростанні, це своєрідний квиток до успіху.

У 2017 році нам вдалося залучити 18 підприємців до І Форуму Корпоративного Наставництва: Я-Професія, які стали нашими партнерами у змінах. Вже зараз ці люди готові проводити профорієнтацію, ділитися досвідом, брати дітей на практику, стажування та навчання.

У 2017 за цей проект взялись Sofia Krushelnytska i Валентина Ведровська,а у 2019 ним почала опікуватись та плекати @Nastia Bochan.

2019 для «корпоративного наставництва»став справжнім випробуванням,🤝оскільки розпочалась активна робота.🤗У березні 2018 ми зібрали першу групу дітей.👩‍👧‍👦Ними були 10 вихованців Винниківської школи-інтернату🏠. У вересні додалось ще 2 групи:10 дітей зі Львова та 17 – з Гаїв-Смоленських.🏘 Саме у Бродівському районі ми знайшли однодумців та створили першу філію проекту. ГО “Просто Неба” стали нашими партнерами, які пройшли навчання та тепер працюють разом із нами.

За цей рік нам вдалось:☑️

  • Зібрати 3 групи дітей,2 яких зі Львова і 1 з Гаїв-Смоленьких;👨‍👩‍👧‍👦
  • Провести з дітьми близько 200 годин;🕒
  • Мати практичне стажування на автосервісі;🛠
  • Познайомитись з 23ма професіями;👩🏼‍🍳
  • Відбути 16 профорієнтаційних екскурсій;👨🏻‍🎨
  • Створити власну соціальну акцію, метою якої була допомога людям із геріатричного пансіонату;🧶
  • Запровадити вивчення англійської та української мов 2 рази на тиждень;🗣
  • Допомогти в особистісному рості 25 дітям,зокрема склавши особистий портрет кожної дитини,визначити схильності до тих чи інших професій,їхні слабкі і сильні сторони;
  • Попрацювати із психологом

Метою нашого проекту є соціалізація, підтримка та підготовка до самостійного дорослого життя 60 дітей, що виховуються в інтернатних закладах чи сім’ях у складних життєвих обставинах з сільських місцевостей та навчаються у 8-11 класах, шляхом створення мережі проекту “Корпоративне наставництво. Люди можливостей” у 6-ти осередках на Львівщині впродовж 2020.

У 2020 році ми плануємо продовжити впровадження довготермінового проекту «Корпоративне наставництвою Люди можливостей» у Західній Україні та створити мережу з 6-ти осередків. В цих осередках ініціативні групи, місцеві громадські організації та волонтери пройдуть відповідне навчання та під нашим супроводом впроваджуватимуть проект у своїх громадах.

Всі разом ми будемо супроводжувати групи дітей (діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування, діти із малозабезпечених сімей та сімей у складних життєвих обставинах) протягом їхнього навчання, познайомимо їх із актуальними професіями, змотивуємо до здобуття вищої освіти, визначимо їхні сильні сторони та профорієнтуємо їх. Дамо можливість дітям пройти стажування, практику, заробити перші гроші, створити власний соціальний проект, отримати навички спілкування із однолітками та дорослими поза закладом, нести відповідальність та позбутися комплексу споживництва.

Впродовж навчання на нашій програмі усі учасники отримують:

  • розвинуті навички необхідні для соціальної інтеграції та побутові навички, що полегшить перехід до самостійного дорослого життя;
  • підвищення самооцінки, впевненості в собі та розуміння своєї ролі у суспільстві;
  • розвиток компетентностей щодо планування особистих фінансів, тайм-менеджменту, проектного менеджменту, захисту своїх прав;
  • підвищення рівня англійської мови;
  • підвищення знань та оцінок зі шкільних предметів, мотивація вчитись та здобути вищу освіту;
  • знайомство із 40 професіями та визначеність, щодо того, яку обрати та, що для цього необхідно (освіта, додаткові навички…);
  • практичні навички в обраній професії та перші власні зароблені кошти, через стажування;
  • формування дружніх стосунків із ровесниками та авторитетними дорослими;
  • супровід під час вибору майбутнього навчального закладу, вступу та здачі іспитів.

Автор: Софія Крушельницька